STRATEGISK INKÖPARE

Arbetsuppgifter
I rollen som Strategisk Inköpare är ditt främsta ansvar att leda komplexa affärsuppgifter inom vår kunds verksamhet och samarbeta med affärsområdesledare i en tvärfunktionell miljö. Målet är att hitta nya och hållbara lösningar för att säkerställa framgångsrikt genomförande av investeringsprojekt och andra inköpsaktiviteter för våra kunds anläggningar/industrier i Sverige.

Dina främsta arbetsuppgifter och ansvarsområden kommer att vara:
– Samarbeta och arbeta med intressenter för att säkerställa implementering av vår kunds strategiska och taktiska mål.
– Lokalisera och arbeta aktivt med potentiella leverantörer av material och/eller tjänster över hela världen.
– Stödja riskhantering och alla aspekter av HSSE från anbud till utförande.
– Upprätta, granska och förhandla capex-kontrakt och andra relevanta avtal av alla slag.
– Led arbetet för att säkerställa utmärkt inköps- och teknisk prestanda vid periodiska omstarter.
– Driva interna utvecklings- och kostnadseffektivitetsprojekt inom inköps- och affärsområden.
– Arbeta med juridiska och finansiella intressenter och andra inom vår kund för att uppnå full efterlevnad.

Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!

Kvalifikationer
– Du har en Masterexamen i Mekanik, Kemiteknik, Ekonomi eller Juridik
– Du har 5+ års professionell kommersiell erfarenhet inom inköp, företrädesvis inom processindustrin
– Du har förståelse för EPC och EPCM-projektdesign och genomförande
– Du har kunskap om grundläggande avtalsrätt, inklusive svenska industriavtalsuppsättningar
– Du kommunicerar flytande på svenska och engelska
– Du har bra färdigheter i MS Office och andra relevanta IT-verktyg

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som Strategisk Inköpare så har du utmärkta kommunikations- och förhandlingsförmågor, samt en stark drivkraft för affärssuccé och punktlig leverans. Du har en självständig attityd som är präglad av hög integritet. Du är förmögen att arbeta självständigt och hantera uppgifter samt komplex problemlösning under hög tidspress. Med din ekonomiska kunskap och starka administrativa färdigheter är du rustad för att möta de utmaningar du ställs inför.

När du blir en av oss
Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder bland annat en digital lösning som hjälper våra medarbetare att hitta verktyg för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.

Lön
Lön, enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan
Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 2024-05-02 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-04-30 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund med placering i Nynäshamn eller centrala Stockholm. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

    Kvalifikationer

  • Du har en Masterexamen i Mekanik, Kemiteknik, Ekonomi eller Juridik
  • Du har 5+ års professionell kommersiell erfarenhet inom inköp, företrädesvis inom processindustrin
  • Du har förståelse för EPC och EPCM-projektdesign och genomförande
  • Du har kunskap om grundläggande avtalsrätt, inklusive svenska industriavtalsuppsättningar
  • Du kommunicerar flytande på svenska och engelska
  • Du har bra färdigheter i MS Office och andra relevanta IT-verktyg

Omfattning

Heltid

Anställningsform

Visstidsanställning

Tjänstgöringsort

Stockholm

Publ. datum

2024-03-20

Kontaktperson

Johanna Johansson
johanna.johansson@jobbusters.se
+46 76 719 66 61

    Kvalifikationer

  • Du har en Masterexamen i Mekanik, Kemiteknik, Ekonomi eller Juridik
  • Du har 5+ års professionell kommersiell erfarenhet inom inköp, företrädesvis inom processindustrin
  • Du har förståelse för EPC och EPCM-projektdesign och genomförande
  • Du har kunskap om grundläggande avtalsrätt, inklusive svenska industriavtalsuppsättningar
  • Du kommunicerar flytande på svenska och engelska
  • Du har bra färdigheter i MS Office och andra relevanta IT-verktyg
Ansök tjänsten