STRATEGISK INKÖPARE TILL GLOBALT BOLAG INOM AFFÄRSINFORMATION

Arbetsuppgifter

Till vår globala kund som arbetar med affärsinformation söker vi nu en Strategisk Inköpare! Du kommer att ingå i vår kunds Global Sourcing, Procurement and Vendor Management team och kommer rapportera till the European GSP&V Director som är baserad i Dublin. Du kommer arbeta från Stockholmskontoret, men flexibelt hem- och kontorsarbete kommer att erbjudas. I rollen kommer du vara involverad i projekt över 21 europeiska länder och kommer hantera inköp, anbud och förhandlingar. Du kommer även optimera system och processer samt agera stöd till olika affärsenheter. Arbetsuppgifter kommer bland annat vara att effektivisera inköpsprocesser, förhandla med leverantörer och utveckla starka relationer med intressenter.

Om oss

JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen som Strategisk Inköpare tror vi att du har ett starkt affärsmannaskap samt är en grym förhandlare och problemlösare. Vi tror också att du har en god kommunikativ- och analytisk förmåga samt har lätt för att samarbeta med andra. Vidare tror vi att du är är självgående, kan planera din tid väl samt kan generera inflytande i tvärfunktionella team på alla nivåer i organisationen. Vi ser gärna att du har stor erfarenhet av avtalshantering och gärna kommer från en bakgrund inom juridik.

Tillträde och ansökan

Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående och uppdragstiden är 6 månader med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Skicka in din ansökan (gärna i Word-format) snarast, då intervjuer sker löpande.

Kvalifikationer

  • Gedigen erfarenhet av inköpsprocesser och grundlig förståelse för inköpsmetoder.
  • En kandidatexamen inom ekonomi, logistik, Supply Chain eller andra relaterade områden är att föredra.
  • Erfarenhet av att utforma och analysera kontrakt och avtalsförhandling.
  • Erfarenhet av Cross-commodity.
  • Färdigheter inom Office 365.
  • Behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift.
  • Meriterande om du har juridiska kunskaper.
  • Meriterande att vara bekant med multinationella matrisorganisationer.
  • Meriterande att ha erfarenhet av att köpa data eller data relaterade tjänster.
  • Meriterande att arbeta mot relevant yrkesorgan, tex CIPS.

Omfattning

Heltid

Anställningsform

Visstidsanställning

Tjänstgöringsort

Stockholm

Publ. datum

2021-11-26

Lön

Lön enligt överenskommelse.

Kontaktperson

Mikaela Carlsson

+46 76 511 56 11 mikaela.carlsson@jobbusters.se

Kvalifikationer

  • Gedigen erfarenhet av inköpsprocesser och grundlig förståelse för inköpsmetoder.
  • En kandidatexamen inom ekonomi, logistik, Supply Chain eller andra relaterade områden är att föredra.
  • Erfarenhet av att utforma och analysera kontrakt och avtalsförhandling.
  • Erfarenhet av Cross-commodity.
  • Färdigheter inom Office 365.
  • Behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift.
  • Meriterande om du har juridiska kunskaper.
  • Meriterande att vara bekant med multinationella matrisorganisationer.
  • Meriterande att ha erfarenhet av att köpa data eller data relaterade tjänster.
  • Meriterande att arbeta mot relevant yrkesorgan, tex CIPS.
Ansök tjänsten