INKÖPSSUPPORT

Arbetsuppgifter

Till vår kund som är ett energibolag i Stockholm söker vi nu en Inköpssupport! Vår kund kommer gå över i en ny ERP miljö, från Maximo till IFS, och kommer i samband med detta bemanna upp under uppstartsskedet för att säkerställa att de kan hantera inköpsordrar, fakturor, samt data relaterat till dessa flöden för att undvika försenade fakturor eller inköp. Syftet med uppdraget är att få ett enhetligt arbetssätt som stöttar vår kunds grundprocesser från ERP projektet och samtidigt skapa en trygg start där vår kund har tillräckligt med resurser för att kunna få en så mjuk övergång som möjligt. Dina arbetsuppgifter kommer exempelvis vara att hantera inköpsanmodan kopplat till arbetsorder och arbetsuppgifter i IFS, hantera fakturor mot de transaktioner för att stötta det totala flödet för att undvika förseningar och hantera inköpsordrar som skapas från inköpsanmodan, både nytt inkommet samt migrerad transaktionell data som skall återskapas, göras komplett och skickas för godkännande.

Om oss

JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen som Inköpssupport är du en god teamplayer som kan samarbeta i en stor grupp som både befinner sig på plats och digitalt. Du är också nyfiken, har förmågan att ta initiativ och tar ansvar för ditt arbete.

Tillträde och ansökan

Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 2022-12-18 och uppdraget förväntas löpa till 2023-03-31 med chans till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår kund i Stockholm. I den här rollen behöver man arbeta 100% på plats på kontoret. För inpassering till vår kunds anläggningar krävs godkänt i kurserna SSG Entre Grundkurs samt SSG Entre. Skicka in din ansökan (gärna i Word-format) snarast, då intervjuer sker löpande och annonsen kan komma att tas ner innan sista ansökningsdatum. Sökord: inköp, faktura, inköpssupport.

Kvalifikationer

  • Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
  • IFS kompetens.
  • Erfarenhet från Go-Live med ERP system.
  • Flytande på svenska och engelska i tal och skrift.

Omfattning

Heltid

Anställningsform

Visstidsanställning

Tjänstgöringsort

Stockholm

Publ. datum

2022-11-17

Lön

Lön enligt överenskommelse.

Kontaktperson

Mikaela Carlsson

+46 76 511 56 11 mikaela.carlsson@jobbusters.se

Kvalifikationer

  • Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
  • IFS kompetens.
  • Erfarenhet från Go-Live med ERP system.
  • Flytande på svenska och engelska i tal och skrift.
Ansök tjänsten