TEKNISK SUPPORT TILL SNABBVÄXANDE IoT-BOLAG

Arbetsuppgifter

Har du ett tekniskt intresse och vill arbeta i en roll med stort kundfokus? Då kan detta vara jobbet för dig! Vi rekryterar just nu en person som kommer att ansvara för teknisk support hos vår kund i västra Stockholm. Här går det undan och verksamheten växer snabbt vilket gör att ingen dag är den andra lik. Som del i teamet arbetar du väldigt brett där din huvudsakliga uppgift är att göra kunderna nöjda och bidra till att bolaget ständigt blir bättre på det de gör både i Sverige och internationellt. I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att: • Hantera och lösa inkommande supportärenden via mail och telefon från deras kunder och partners inom både B2B och B2C. • Tillsammans med utvecklingsteamet hjälpa till att kommunicera krav till utvecklingsavdelningen när det gäller nya funktioner och buggar. • Testa och utvärdera nya funktioner inför lansering. • Sätta samman utvecklingsprojekt till företagets utvecklare gällande hemsidan.

Företagsuppgifter

NorthTracker AB är ett svenskt IoT-företag baserat i Stockholm som levererar en molnbaserad GPS-spårningstjänst för privat- och företagsmarknaden. Det är ett mindre entreprenöriellt, kreativt och dynamiskt företag som har högt i tak, där alla anställda är med och påverkar. De är ett glatt och engagerat gäng som har som mål att alltid leverera högsta kvalitet och ha de nöjdaste kunderna. De underhåller tiotusentals spårsändare och körjournaler åt nöjda kunder främst i Sverige, men även utomlands. De sitter i nya fina lokaler i Alvik. Företaget kommer inom kort att expandera internationellt så kunder och partners kommer även att finnas utomlands.

Personliga egenskaper

I denna roll är din personlighet viktigast! Du tycker att all form av kontakt med människor är toppen och blir extra förtjust när det är lite utmanande och klurigt. Vi tror att du är en person som tycker det är kul att vara med och utveckla och förbättra produkter och tjänster inom det senaste inom IT, telekom och hårdvara. För att trivas och göra succé i rollen så är vi övertygade att nyckeln till framgång är ditt tekniska intresse, din nyfikenhet, ansvarsförmåga, kreativitet, flexibilitet och förmåga att lära nytt samt ditt fantastiska bemötande i telefon och skrift.

Tillträde och ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vår kund med JobBusters. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Lina Isberg. Rollen är på heltid, kontorstider. Start enligt överenskommelse och tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande 6 månaders provanställning. Du kommer att bli anställd direkt hos vår kund. Skicka gärna in din ansökan snarast, då intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan!

Kvalifikationer

  • Du har ett stort tekniskt intresse, och tycker det är kul att utveckla och förbättra produkter.
  • Du har minst en gymnasial utbildning, gärna inom IT/teknik.
  • Du har tidigare erfarenhet av kundservice.
  • Flytande svenska och behärskar engelska obehindrat.
  • Kunskaper i tyska i tal och skrift är ett plus men inget krav.

Omfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Tjänstgöringsort

Stockholm

Publ. datum

2022-01-05

Kontaktperson

Lina Isberg

+46 73 320 49 80 lina.isberg@jobbusters.se

Kvalifikationer

  • Du har ett stort tekniskt intresse, och tycker det är kul att utveckla och förbättra produkter.
  • Du har minst en gymnasial utbildning, gärna inom IT/teknik.
  • Du har tidigare erfarenhet av kundservice.
  • Flytande svenska och behärskar engelska obehindrat.
  • Kunskaper i tyska i tal och skrift är ett plus men inget krav.
Ansök tjänsten