SERVICE DESK AGENT - TRY & HIRE

Arbetsuppgifter

Till vår IT-kund som är en av de ledande aktörerna i sin bransch söker vi nu ett tillskott till deras kundsupport. I rollen som Service desk agent kommer du i huvudsak att arbeta med administrativa uppgifter (fakturahantering och beställningar) men även varierande uppgifter med goda möjligheter till egen utveckling. Du kommer att tillhöra vår kunds support-team och arbeta med att ta emot ärenden främst via telefon, mail och chatt. Vi ser gärna att du har något eller några års erfarenhet från en liknande roll med fokus på kontakt via telefon. Det är meriterande om du dessutom har erfarenhet av fakturahantering, då det förekommer i rollen. Det här är ett uppdrag som Try & Hire, vilket innebär att du är anställd som konsult de första sex månaderna och för rätt person går man sedan över i anställning hos vår kund.

Om oss

JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.

Personliga egenskaper

För att trivas i rollen som Service desk agent tror vi att du som person tycker om kommunikation och dialog med andra människor. Du trivs i en roll där du får ge service och hjälpa andra. Du har lätt för att kommunicera och en problemlösande ådra.

Tillträde och ansökan

Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start i mitten av augusti 2022 och uppdraget förväntas löpa under sex månader och därefter direktanställning hos vår kund. Du kommer till en början att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund med nya lokaler i Solna, Stockholm. Skicka in din ansökan (gärna i Word-format), då intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag är 2022-07-22. Vi ser fram emot din ansökan!

Kvalifikationer

  • Du har minst något eller några års erfarenhet från en roll inom kundtjänst med 1st line-arbete via telefon, mail och chatt.
  • Du har erfarenhet av att jobba mot SLA:er på telefoni.
  • Du behärskar minst svenska flytande i tal och skrift.
  • Meriterande om du har supporterat enterprise-kunder (större kunder) med stora volymer av inkommande kontakter.
  • Meriterande om du har Basic ITIL-kunskaper.

Omfattning

Heltid

Anställningsform

Visstidsanställning

Tjänstgöringsort

Stockholm

Publ. datum

2022-06-23

Lön

Enligt överenskommelse

Kontaktperson

Lina Isberg

+46 73 320 49 80 lina.isberg@jobbusters.se

Kvalifikationer

  • Du har minst något eller några års erfarenhet från en roll inom kundtjänst med 1st line-arbete via telefon, mail och chatt.
  • Du har erfarenhet av att jobba mot SLA:er på telefoni.
  • Du behärskar minst svenska flytande i tal och skrift.
  • Meriterande om du har supporterat enterprise-kunder (större kunder) med stora volymer av inkommande kontakter.
  • Meriterande om du har Basic ITIL-kunskaper.
Ansök tjänsten