KUNDSERVICE & LOGISTIKKOORDINATOR

Arbetsuppgifter

Till vår kund som är en multinationell tillverkare av utomhusprodukter söker vi nu en Kundservice & Logistikkoordinator! Den globala avdelning du kommer tillhöra i rollen ansvarar för hantering av bokningar, leveranser och fakturering av varor, samt tillhandahåller tullklarering av exportvaror, och vår kund strävar efter att proaktivt ge utmärkt kundservice. I rollen får du chansen att arbeta tvärfunktionellt och med internationella kunder och export till hela världen. Det är ett mycket serviceinriktat jobb och du får möjlighet att utvecklas i din roll och växa med ansvar och arbetsuppgifter. Dina arbetsuppgifter kommer exempelvis vara att hantera kundärenden via mejl, teams och telefon, arbeta med orderhantering och fakturering och planera och boka transporter. Du kommer också arbeta med exportdokumentation, administration och garantihantering samt skadehantering.

Om oss

JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen som Kundservice & Logistikkoordinator är du en serviceinriktad, strukturerad och har ett öga för detaljer. Du är också van vid att ha många kontaktpunkter.

Tillträde och ansökan

Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omkring 2022-12-01 och uppdraget beräknas löpa till 2023-12-31 med chans till förlängning. Du kommer att bli anställd av JobBusters som konsult och arbeta hos vår kund i Partille/Jonsered. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, då intervjuer sker löpande och annonsen kan komma att tas ner innan sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan! Sökord: kundservice, kundsupport, kundtjänst, logistik, logistikadministration, logistikkoordinator

Kvalifikationer

  • Utbildning relaterad till tull, logistik eller företag och affär.
  • Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter eller inom service och administration.
  • Goda kunskaper i Microsoft Office.
  • Flytande i svenska och engelska i tal och skrift.

Omfattning

Heltid

Anställningsform

Visstidsanställning

Tjänstgöringsort

Partille

Publ. datum

2022-11-18

Lön

Lön enligt överenskommelse.

Kontaktperson

Mikaela Carlsson

+46 76 511 56 11 mikaela.carlsson@jobbusters.se

Kvalifikationer

  • Utbildning relaterad till tull, logistik eller företag och affär.
  • Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter eller inom service och administration.
  • Goda kunskaper i Microsoft Office.
  • Flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
Ansök tjänsten