SEKTIONSASSISTENT

Arbetsuppgifter

För vår kunds räkning söker vi nu en Sektionsassistent! Vår kund är en offentlig sektor och behöver nu förstärkning till deras team. Som Sektionassistent är du spindeln i nätet med många kontaktytor, både internt och externt. Du förväntas vara behjälplig och bidra till att effektivisera verksamheten genom att stödja medarbetarna och skapa struktur. För att lyckas i rollen behöver du ha en god prioriteringsförmåga och vana av att arbeta med många uppgifter samtidigt.

Om oss

JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.

Personliga egenskaper

För att trivas hos vår kund i rollen som Sektionsassistent tror vi att du är kommunikativ, lösningsfokuserad, analytisk, självgående och driven. Rollen kräver stor organisationsförmåga, noggrannhet och ett servicetänk. Vi söker dig som kan ta initiativ, hittar kreativa lösningar och är intresserad av att utveckla verksamheten. Vidare tror vi att du har en god samarbetsförmåga och kan samverka i komplex miljö.

Tillträde och ansökan

Heltid, 40h/vecka. Vår kund önskar start 2022-06-01 och uppdraget förväntas löpa till 2023-05-31, med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult och arbeta hos vår kund i Stockholm. Skicka in din ansökan (gärna i Word-format) snarast, då intervjuer sker löpande, första urvalet kommer ske 2022-04-25. Ansökningar mottagna omgående kommer hanteras i ett första urval. Sökord: Sektionsassistent, Verksamhetsstöd, Administratör, Sekreterare, Stockholm

Kvalifikationer

  • Minst 4 års dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete
  • Gymnasial/högskoleexamen med relevant inriktning, t.ex. ekonomi, samhälle, natur eller teknik
  • Minst 3 års erfarenhet av Officepaketet genom daglig användning
  • Minst 3 års erfarenhet av handläggning och registrering av olika system såsom ekonomi- och dokumenthanteringssystem
  • Minst 3 års erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning
  • Minst 5 års erfarenhet av transport- teknik- eller infrastruktursektor och kunna läsa, förstå och redigera dokumentation med tekniskt och ekonomiskt innehåll
  • Erfarenhet av minst 2 uppdrag där du har varit deltagande i verksamhetsutvecklingsprojekt t.ex. framtagande och dokumentera nya rutiner och arbetssätt
  • Flytande i svenska är ett krav
  • God datorvana

Omfattning

Heltid

Anställningsform

Visstidsanställning

Tjänstgöringsort

Stockholm

Publ. datum

2022-04-21

Lön

Lön, enligt överenskommelse

Kontaktperson

Jennifer Norin

+46 70 838 03 96 jennifer.norin@jobbusters.se

Kvalifikationer

  • Minst 4 års dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete
  • Gymnasial/högskoleexamen med relevant inriktning, t.ex. ekonomi, samhälle, natur eller teknik
  • Minst 3 års erfarenhet av Officepaketet genom daglig användning
  • Minst 3 års erfarenhet av handläggning och registrering av olika system såsom ekonomi- och dokumenthanteringssystem
  • Minst 3 års erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning
  • Minst 5 års erfarenhet av transport- teknik- eller infrastruktursektor och kunna läsa, förstå och redigera dokumentation med tekniskt och ekonomiskt innehåll
  • Erfarenhet av minst 2 uppdrag där du har varit deltagande i verksamhetsutvecklingsprojekt t.ex. framtagande och dokumentera nya rutiner och arbetssätt
  • Flytande i svenska är ett krav
  • God datorvana
Ansök tjänsten