SÄKERHETSADMINISTRATÖR

Arbetsuppgifter

Till vår kund inom elöverföring söker vi nu en Säkerhetsadministratör! I rollen kommer du genomföra administrativa uppgifter kopplat till tillsyn inom säkerhetsskydd. Till viss del kommer du också arbeta på avdelningen Säkerhet och beredskap. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara att ansvara för administration och posthantering kopplat till vissa ärenden inklusive diarieföring, viss handläggning av ärenden samt i viss utsträckning ansvara för att inventera och registrera säkerhetsskyddsklassificerade handlingar. Du kommer också ha vissa kontakter med externa verksamhetsutövare om underlag och handlingar samt i övrigt bistå i funktionens övriga arbete med att utveckla processer, rutiner och arbetssätt.

Om oss

JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.

Personliga egenskaper

För att trivas i rollen som Säkerhetsadministratör har du god förmåga att skapa struktur och du är noggrann i ditt arbete. Du har också en god samarbets- och initiativförmåga.

Tillträde och ansökan

Heltid och kontorstider. Vår kund önskar start omkring 2022-06-12 och uppdraget förväntas löpa till 2023-06-24 med chans till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår kund i Sundbyberg, delvis arbete på distans kan erbjudas. Innan påbörjat konsultuppdrag kommer du att behöva genomgå en säkerhetsprövning där handläggningstiden är mellan 8-12 veckor. Skicka in din ansökan (gärna i Word-format), då intervjuer sker löpande. Sökord: säkerhetsprövning, säkerhetsskyddslagen, säkerhetskyddsförordningen.

Kvalifikationer

  • Avslutad gymnasieexamen.
  • Minst 3 års erfarenhet av relevant administrativt arbete, gärna på myndighet.
  • Minst 1 års erfarenhet av att hantera uppgifter som omfattas av sekretess.
  • Arbetat med att hantera digitala system, exempelvis Office-paketet i minst 3 år.
  • Flytande i svenska i både tal och skrift.
  • Erfarenhet från arbete med säkerhetsskyddsskyddsklassificerade uppgifter är meriterande men inte ett krav.
  • Relevant pågående eller avslutad utbildning, akademisk examen från högskola/universitet eller yrkeshögskoleutbildning är meriterande men inte ett krav.
  • Erfarenhet av arbete med diarieföring, arkiv eller registratur är meriterande men inte ett krav.

Omfattning

Heltid

Anställningsform

Visstidsanställning

Tjänstgöringsort

Stockholm

Publ. datum

2022-04-26

Lön

Lön enligt överenskommelse.

Kontaktperson

Mikaela Carlsson

+46 76 511 56 11 mikaela.carlsson@jobbusters.se

Kvalifikationer

  • Avslutad gymnasieexamen.
  • Minst 3 års erfarenhet av relevant administrativt arbete, gärna på myndighet.
  • Minst 1 års erfarenhet av att hantera uppgifter som omfattas av sekretess.
  • Arbetat med att hantera digitala system, exempelvis Office-paketet i minst 3 år.
  • Flytande i svenska i både tal och skrift.
  • Erfarenhet från arbete med säkerhetsskyddsskyddsklassificerade uppgifter är meriterande men inte ett krav.
  • Relevant pågående eller avslutad utbildning, akademisk examen från högskola/universitet eller yrkeshögskoleutbildning är meriterande men inte ett krav.
  • Erfarenhet av arbete med diarieföring, arkiv eller registratur är meriterande men inte ett krav.
Ansök tjänsten