SÄKERHETSADMINISTRATÖR FÖR ARBETE MED SÄKERHETSPRÖVNING

Arbetsuppgifter

Som Säkerhetsadministratör hos vår kund kommer du att dagligen vara ansvarig för att säkerställa utveckling och efterlevnad av kundens säkerhetsskyddsprocess, både internt och i kontakt med kund. Du kommer att arbeta med säkerhetsprövningar av kundens personal (säkerhetsintervjuer, hantera dokumentation i processen för säkerhetsprövning m.m.), ansvara för att säkerställa att företagets policys och rutiner kring säkerhetsarbete efterföljs samt administration kring detta. Du kommer även att vara behjälplig med att svara på frågor kring säkerhetsarbete och rutiner samt ansvara för den säkerhetsklassade dokumentationen. En typisk dag i rollen som Säkerhetsadministratör kan bestå av att hålla säkerhetsintervjuer och ansvara för den vidare kontakten med leverantör och kund, delta i att utveckla rutinmässiga beskrivningar och processer vid behov för att förbättra och förtydliga arbetsrutinerna, administration kring säkerhetsarbetet samt uppföljning i pågående processer. På en strategisk nivå är du delaktig i att driva programteamets stödprocesser och se till så att de fungerar framåt, skapa nya initiativ för att förbättra kvalitet, effektivitet och utveckling. Som en del av din introduktion kommer du att utbildas inom säkerhetshantering.

Företagsuppgifter

Vår kund är ett internationellt företag som huvudsakligen arbetar med konsultförmedling till sina slutkunder. De arbetar med några av landets största bolag för att förenkla konsultinköpsprocessen. Vår kund arbetar för att hitta de bästa kompetenser som marknaden har att erbjuda! Vår kund erbjuder ett stort och härligt gäng med varierande erfarenheter som lär av varandra. De är duktiga på att fira framgångar, har en bra sammanhållning och högt i tak. Söker du en arbetsplats mitt i Stockholm city där tillit, respekt och där glada skratt värderas högt – då har du hittat rätt!

Personliga egenskaper

För att trivas i den här rollen tror vi att du som person är strukturerad i sättet du arbetar, du är noggrann och systematisk och tycker om när "rätt sak är på rätt plats". Du arbetar inte fram något förhastat, utan sätter kvalitet framför kvantitet. Du har förmågan att hantera ett högt tempo där du är tvungen att prioritera ditt arbete för att hinna med. Du känner dig bekväm med att arbeta självständigt och strukturerat, samtidigt som du är i kontakt med andra. Du har förmågan att arbeta med flera arbetsuppgifter samtidigt och med ett eget starkt driv. Som person har du stark pondus och hög integritet, vilket i den här rollen är viktigt då du kommer att hantera en stor mängd säkerhetsklassad information och behöva fatta tuffa beslut.

Tillträde och ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vår kund med JobBusters. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Johanna Johansson. Detta är en heltidstjänst med kontorstider och tilltänkt start så snart det är möjligt. Du blir anställd direkt hos vår kund med provanställning om sex månader som sedan övergår i en tillsvidareanställning. Vår kund sitter i trevliga lokaler i centrala Stockholm men erbjuder en flexibel arbetsplats med stor möjlighet att arbeta hemifrån. Skicka in din ansökan (gärna i Word-format) snarast, då intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan redan idag!

Kvalifikationer

  • Du har minimum gymnasial utbildning, meriterande med relevant högskole-/universitetsutbildning, exempelvis inom beteendevetenskapligt ämne.
  • Du behärskar svenska och engelska flytande, i tal och skrift.
  • Du har erfarenhet av säkerhetsskyddsarbete och arbetat med säkerhetsfrågor, sekretesshandlingar, förvaring och arkivering.
  • Du har erfarenhet av att arbeta med Säkerhetsskyddslagen.
  • Du har minst 3-5 års arbetserfarenhet från en koordinerande och administrativ roll.
  • Du har god systemvana och behärskar Office365 obehindrat.
  • Meriterande är om du har jobbat med rekrytering och intervjuteknik tidigare.
  • Meriterande är om du tidigare har erfarenhet av att läsa och tolka avtal.

Omfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Tjänstgöringsort

Stockholm

Publ. datum

2022-01-19

Lön

Lön, enligt överenskommelse

Kontaktperson

Johanna Johansson

+46 76 719 66 61 johanna.johansson@jobbusters.se

Kvalifikationer

  • Du har minimum gymnasial utbildning, meriterande med relevant högskole-/universitetsutbildning, exempelvis inom beteendevetenskapligt ämne.
  • Du behärskar svenska och engelska flytande, i tal och skrift.
  • Du har erfarenhet av säkerhetsskyddsarbete och arbetat med säkerhetsfrågor, sekretesshandlingar, förvaring och arkivering.
  • Du har erfarenhet av att arbeta med Säkerhetsskyddslagen.
  • Du har minst 3-5 års arbetserfarenhet från en koordinerande och administrativ roll.
  • Du har god systemvana och behärskar Office365 obehindrat.
  • Meriterande är om du har jobbat med rekrytering och intervjuteknik tidigare.
  • Meriterande är om du tidigare har erfarenhet av att läsa och tolka avtal.
Ansök tjänsten