REGISTERKONTROLLHANDLÄGGARE

Arbetsuppgifter

Till vår statliga kund som verkar inom elförsörjning i Stockholmsregionen söker vi nu en Registerkontrollhandläggare. I rollen som Registerkontrollhandläggare kommer du att ta emot, diarieföra och handlägga ansökan om registerkontroll. Du kommer att ha kontakt med verksamhetsutövare och Säkerhetspolisen i frågor gällande registerkontroll och säkerhetsskyddsavtal. Du kommer att handlägga underlag för säkerhetsskyddsavtal åt de verksamhetsutövare som vår kund är tillsynsmyndighet för. Rollen är placerad på enheten Verksamhets- och Säkerhetsskydd på Säkerhetsavdelningen.

Om oss

JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.

Personliga egenskaper

För att trivas i rollen som Registerkontrollhandläggare ser vi att du som person har lätt för att kommunicera och ett öga för detaljer. Du kommer att hantera en stor mängd data och information och ett strukturerat och noggrant arbetssätt är därför också viktigt. Du har även lätt för att vara flexibel och kan snabbt byta fokus när det krävs.

Tillträde och ansökan

Uppdraget är på heltid, 40 timmar i veckan. Vår kund önskar start i mitten av juli och uppdraget kommer till en början att löpa under ett år, med chans till förlängning. Innan påbörjat uppdrag kommer du att genomgå en säkerhetsprövning som har en handläggningstid om 10-12 veckor. Vid genomförd och godkänd säkerhetsprövning kan uppdraget påbörjas. Du kommer vara anställd av JobBusters som konsult hos vår kund med kontor i Stockholm, Sundbyberg. Skicka in din ansökan (gärna i Word-format) snarast, då intervjuer sker löpande.

Kvalifikationer

  • Du har relevant utbildning inom säkerhet/informationssäkerhet, alternativt motsvarande arbetserfarenhet.
  • Du har minst två års erfarenhet av administrativt arbete från offentlig förvaltning, alternativt har arbetat med säkerhetsskyddsarbete inom den privata sektorn.
  • Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.
  • Meriterande om du har erfarenhet från arbete med registerkontroll/SUA eller från säkerhetskänslig verksamhet.

Omfattning

Heltid

Anställningsform

Visstidsanställning

Tjänstgöringsort

Stockholm

Publ. datum

2022-05-31

Lön

Enligt överenskommelse

Kontaktperson

Lina Isberg

+46 73 320 49 80 lina.isberg@jobbusters.se

Kvalifikationer

  • Du har relevant utbildning inom säkerhet/informationssäkerhet, alternativt motsvarande arbetserfarenhet.
  • Du har minst två års erfarenhet av administrativt arbete från offentlig förvaltning, alternativt har arbetat med säkerhetsskyddsarbete inom den privata sektorn.
  • Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.
  • Meriterande om du har erfarenhet från arbete med registerkontroll/SUA eller från säkerhetskänslig verksamhet.
Ansök tjänsten