ADMINISTRATÖR / ASSISTENT TILL KUND INOM OFFENTLIG SEKTOR

Arbetsuppgifter

Till följd av en omorganisation behöver vår kund nu etablera en ny avdelning, arbetet är redan igång men de behöver nu en administratör som kan vara spindeln i nätet genom hela etableringen när det gäller administration. Rollen innebär ett övergripande ansvar för att sköta olika typer av administrativa uppgifter under etableringen och denna funktion kommer att jobba tätt med etableringsledare och delprojektledare. Uppdraget kommer även att innebära en del sammanställning i Excel och kontakt med externa partners. Exempel på arbetsuppgifter: • Projektadministration • HR-administration såsom ex. koordinering av intervjuer och färdigställa underlag för anställning • Administration i rekryteringssystemet Varbi • Protokollskrivning och minnesanteckningar • Upprättande av mötesdokumentation tex. utskick av agenda osv. Sammankalla till möten. • Tillse att offentliga dokument skickas till Diariet • Bearbetning och sammanställning av data i Excel • Viss kontakt med partners/leverantörer

Om oss

JobBusters ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb. Uppdraget ska utföras i vår kunds lokaler i centrala Göteborg, men under pandemin sker det mesta arbetet på distans genom Teams.

Personliga egenskaper

För att trivas i rollen ser vi att du har ett intresse för ny teknik och lätt för att kunna ta dig till nya system och plattformar. Du har en god förmåga att kunna prioritera mellan arbetsuppgifter och har en dokumenterad god arbetsförmåga. Som person är du serviceinriktad, uppmärksam, hjälpsam och flexibel.

Tillträde och ansökan

Vår kund bedömer uppdragets omfattning till motsvarande 80–100% av en heltidstjänst under en period av 9 månader med möjlighet till förlängning. Arbetet sker på kontorstid. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår kund. Skicka in din ansökan i Word-format snarast, då intervjuer sker löpande. Ansökningar mottagna senast 2021-04-15 kommer prioriteras i urvalet.

Kvalifikationer

  • Du har goda digitala kunskaper, framför allt i MS Officepaketet.
  • Du har erfarenhet av arbete inom projektadministration.
  • Du har erfarenenhet av traditionella sekreteraruppgifter såsom protokollskrivning etc.
  • Meriterande är att ha stor förståelse för vad det innebär att sköta administration inom offentlig sektor med de lagkrav som detta medför.
  • Meriterande om erfarenhet av HR administration.

Omfattning

Heltid

Anställningsform

Visstidsanställning

Tjänstgöringsort

Göteborg

Publ. datum

2021-04-01

Kontaktperson

Johanna Johnsson

0721883399 johanna.johnsson@jobbusters.se

Kvalifikationer

  • Du har goda digitala kunskaper, framför allt i MS Officepaketet.
  • Du har erfarenhet av arbete inom projektadministration.
  • Du har erfarenenhet av traditionella sekreteraruppgifter såsom protokollskrivning etc.
  • Meriterande är att ha stor förståelse för vad det innebär att sköta administration inom offentlig sektor med de lagkrav som detta medför.
  • Meriterande om erfarenhet av HR administration.
Ansök tjänsten