RESOURCE MANAGER TILL SPÄNNANDE BOLAG I STOCKHOLM

Arbetsuppgifter

Som Resource Manager kommer du att arbeta i ett kundspecifikt team och ha tätt samarbete med beställare, inköp och leverantörer via mail, telefon och fysiska möten. I det dagliga arbetet kommer du att arbeta med resursförfrågningar för nya konsultbehov, förlängningar, prisförhandlingar samt vara den hjälpande länken mellan kund/beställare och leverantörer. Du kommer ha fokus på affärsnära roller inom välkända varumärken. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära hantering av kundförfrågningar genom att granska rollbeskrivningar, granska CV och inkomna anbud och prisförhandlingar, administration av konsulter genom registrering av nya konsulter, förlängningar och avslut av uppdrag. Du kommer även ha löpande kundkontakt med inköp och beställare samt bygga upp och underhålla en god kundrelation genom smart och innovativ kompetensförsörjning, och jobba med att behålla och utveckla leverantörssamarbete. I den här rollen kommer du att arbeta nära IT-verksamma kunder, så erfarenhet från IT-branschen eller ett brinnande intresse för IT är en stark fördel.

Företagsuppgifter

Vår kund är ett internationellt företag som huvudsakligen arbetar med konsultförmedling till sina slutkunder, men också direktrekryteringar. De arbetar med några av landets största bolag för att förenkla konsultinköpsprocessen. Vår kund arbetar för att hitta de bästa kompetenser som marknaden har att erbjuda! Vår kund erbjuder ett stort och härligt gäng med varierande erfarenheter som lär av varandra. De är duktiga på att fira framgångar, har en bra sammanhållning och högt i tak. Söker du en arbetsplats mitt i Stockholm city där tillit, respekt och där glada skratt värderas högt – då har du hittat rätt!

Personliga egenskaper

För att trivas i rollen som Resource Manager tror vi att du är driven, lösningsorienterad, engagerad och resultatdriven. Du är serviceinriktad samt en god lyssnare och kommunikatör med stor noggrannhet och är samtidigt lättsam och kan tänka ur ett affärsperspektiv. Du är flexibel och har förmågan att prioritera samt trivs i ett högt tempo och kan vid behov jobba mot tighta deadlines. Du är även självgående, relationsskapande, en vass administratör och en lagspelare.

Tillträde och ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vår kund med JobBusters. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Lina Isberg. Detta är en heltidstjänst med kontorstider och vi rekryterar för två roller som Resource Manager. Du blir anställd direkt hos vår kund med provanställning om sex månader som sedan övergår i en tillsvidareanställning. Vår kund sitter i trevliga lokaler på Regeringsgatan men erbjuder en flexibel arbetsplats med stor möjlighet att arbeta hemifrån samt arbete ute hos kund någon eller några dagar per vecka. Skicka in din ansökan (gärna i Word-format) snarast, då intervjuer sker löpande. Ansökningar mottagna omgående kommer hanteras i ett första urval. Sista ansökningsdag är 2021-10-30, men kan komma att stängas tidigare. Sökord: rekrytering, personaladministratör, konsultinköp, inköp, resource manager, HR, rekryterare, konsultmäklare, konsultförmedling, rekryteringsassistent, HR-konsult, administratör, rekryteringskoordinator, konsultchef.

Kvalifikationer

  • Du har 1-3 års erfarenhet av rekrytering, inköp, försäljning, konsulthantering eller liknande. Har du arbetat extra inom detta under din studietid går det bra.
  • Du har erfarenhet av administrativt arbete.
  • Du har eftergymnasial utbildning inom affärsadministration, ekonomi, försäljning eller motsvarande.
  • Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.
  • Du har en god systemvana samt kunskap inom MS Office.
  • Meriterande om du har erfarenhet av rekrytering inom IT- och teknikroller.
  • Meriterande är om du har förståelse för konsultmarknaden.
  • Meriterande om du har erfarenhet av att jobba med LOU.
  • Meriterande om du är van vid upphandlingar och van att läsa avtal.

Omfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Tjänstgöringsort

Stockholm

Publ. datum

2021-10-01

Lön

Lön, enligt överenskommelse.

Kontaktperson

Lina Isberg

+46 73 320 49 80 lina.isberg@jobbusters.se

Kvalifikationer

  • Du har 1-3 års erfarenhet av rekrytering, inköp, försäljning, konsulthantering eller liknande. Har du arbetat extra inom detta under din studietid går det bra.
  • Du har erfarenhet av administrativt arbete.
  • Du har eftergymnasial utbildning inom affärsadministration, ekonomi, försäljning eller motsvarande.
  • Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.
  • Du har en god systemvana samt kunskap inom MS Office.
  • Meriterande om du har erfarenhet av rekrytering inom IT- och teknikroller.
  • Meriterande är om du har förståelse för konsultmarknaden.
  • Meriterande om du har erfarenhet av att jobba med LOU.
  • Meriterande om du är van vid upphandlingar och van att läsa avtal.
Ansök tjänsten