KONSULTINKÖPARE (SENIOR) TILL EXPANSIVT BOLAG I STOCKHOLM

Arbetsuppgifter

Som Kvalificerad Konsultinköpare kommer du att arbeta i ett kundspecifikt team och ha tätt samarbete med beställare, inköp och leverantörer via mail, telefon och fysiska möten. I det dagliga arbetet kommer du att arbeta med avrop för nya konsultbehov, förlängningar, prisförhandlingar samt vara den hjälpande länken mellan kund/beställare och leverantörer. Du kommer ha fokus på konsultroller hos kunder inom offentlig verksamhet. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära hantering av konsultavropet genom att vara behjälplig med framtagande av kravspecifikation och uppdragsbeskrivning tillsammans med kunden, utvärdering av inkomna anbud och att genomföra förhandlingar vid behov, systemadministration genom registrering av nya konsulter, avtalsförlängningar och avslut av uppdrag, löpande kundkontakt med beställarens olika funktioner såsom inköp samt bygga upp och upprätthålla en god kundrelation jobba med att behålla och utveckla leverantörssamarbete. I den här rollen kommer du att arbeta mycket systembaserat och många av dina administrativa arbetsuppgifter utförs i vår kunds it-system.

Företagsuppgifter

Vår kund är ett internationellt företag som huvudsakligen arbetar med konsultförmedling till sina slutkunder. De arbetar med några av landets största bolag för att förenkla konsultinköpsprocessen. Vår kund arbetar för att hitta de bästa kompetenser som marknaden har att erbjuda! Vår kund erbjuder ett stort och härligt gäng med varierande erfarenheter som lär av varandra. De är duktiga på att fira framgångar, har en bra sammanhållning och högt i tak. Du erbjuds ett generöst förmånspaket tillsammans med överenskommen lön. Söker du en arbetsplats mitt i Stockholm city där tillit, respekt och där glada skratt värderas högt – då har du hittat rätt!

Personliga egenskaper

För att trivas i rollen som Kvalificerad Konsultinköpare tror vi att du är driven, lösningsorienterad, engagerad och resultatdriven. Du är serviceinriktad samt en god lyssnare och kommunikatör med stor noggrannhet och är samtidigt lättsam och kan tänka ur ett affärsperspektiv. Du är flexibel och har förmågan att prioritera samt trivs i ett högt tempo och kan vid behov jobba mot tighta deadlines. Du är även självgående, relationsskapande, en vass administratör och en lagspelare.

Tillträde och ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vår kund med JobBusters. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Lina Isberg. Detta är en heltidstjänst med kontorstider och tilltänkt start så snart det är möjligt. Du blir anställd direkt hos vår kund med provanställning om sex månader som sedan övergår i en tillsvidareanställning. Vår kund sitter i trevliga lokaler på Regeringsgatan men erbjuder en flexibel arbetsplats med stor möjlighet att arbeta hemifrån samt arbete ute hos kund någon eller några dagar per vecka. Skicka in din ansökan (gärna i Word-format) snarast. Välkommen med din ansökan redan idag! Sökord: rekrytering, personaladministratör, konsultinköp, inköp, konsultmäklare, konsultförmedling, administratör, rekryteringskoordinator, konsultchef.

Kvalifikationer

  • Du har minst 5 års dokumenterad erfarenhet av konsultinköp eller liknande.
  • Du har erfarenhet av administrativt arbete.
  • Du har eftergymnasial utbildning inom inköp eller motsvarande.
  • Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.
  • Du har en god systemvana samt kunskap inom MS Office.
  • Meriterande om du har arbetat med inköp inom offentlig verksamhet.
  • Meriterande om du har erfarenhet av att jobba med LOU/LUF.
  • Meriterande om du är van att arbeta processbaserat och är van att läsa avtal och arbeta med avrop.

Omfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Tjänstgöringsort

Stockholm

Publ. datum

2022-01-20

Lön

Enligt överenskommelse

Kontaktperson

Lina Isberg

+46 73 320 49 80 lina.isberg@jobbusters.se

Kvalifikationer

  • Du har minst 5 års dokumenterad erfarenhet av konsultinköp eller liknande.
  • Du har erfarenhet av administrativt arbete.
  • Du har eftergymnasial utbildning inom inköp eller motsvarande.
  • Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.
  • Du har en god systemvana samt kunskap inom MS Office.
  • Meriterande om du har arbetat med inköp inom offentlig verksamhet.
  • Meriterande om du har erfarenhet av att jobba med LOU/LUF.
  • Meriterande om du är van att arbeta processbaserat och är van att läsa avtal och arbeta med avrop.
Ansök tjänsten