KONSULTCHEF TILL JOBBUSTERS!

Arbetsuppgifter

Är du redo för rollen som Konsultchef på JobBusters? Vi söker dig som vill följa med på vår resa! Som Konsultchef har du fokus på att värna om dina konsulter och att bibehålla samt utveckla JobBusters affärer. Redan från start har du ett antal befintliga konsulter som du är ansvarig för. I rollen ansvarar du över alla delar som ingår i anställningen för dina konsulter såsom avtalshantering, introduktion, kontinuerliga avstämningar, tidsrapportering och uppföljning med mera. I din roll lägger du stor vikt vid att bevaka befintliga avtal och du har en nyckelroll vid eventuella förlängningar eller avslut av konsultuppdrag. Du kommer att jobba i ett nära samarbete med både kunder och konsulter, för att hitta nya affärer vid eventuella uppdragsslut. Förhandling kommer att vara en del av din vardag och du deltar aktivt i prisförhandlingar för såväl nya som befintliga konsulter. Vidare jobbar du parallellt med både rekryteringsprocesser till direktkund i samarbete med Kundansvarig enligt en mer ”traditionell” rekryteringsprocess, men också rekrytering av konsultuppdrag där ditt goda affärssinne och lösningsorienterade arbetssätt verkligen får utlopp! Inom rekrytering ingår uppgifter så som möten och kontakt med kund, annonsering, CV-sök och kontinuerligt nätverkande, telefonintervjuer och personliga intervjuer med intressanta kandidater, uppföljning mellan kund och kandidat, återkoppling personlighetstest, referenstagning samt andra vanligt förekommande administrativa uppgifter. Vi ger dig möjlighet att arbeta brett med rekrytering av varierade roller inom tjänstemannasektorn, på både privata och offentliga sidan.

Företagsuppgifter

JobBusters är värderingsstyrt rekryterings- och personaluthyrningsföretag. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, gaseller 2016 och ett certifierat Great Place to Work! JobBusters hjälper företag med kompetensförsörjning och arbetar gentemot ett brett spektra av branscher med inriktning mot tjänstemän. Vi arbetar inom områdena Administration, Ekonomi, Försäljning, Marknad, HR, IT och Teknik. Idag samarbetar vi med allt ifrån stora globala företag till mindre lokala bolag. Långsiktigt samarbete är något vi strävar efter, där vår målsättning alltid är att hitta kundens drömkandidat och kandidatens drömjobb! Du kommer att arbeta på vårt Stockholms-kontor på härliga Kungsholmen!

Om oss

Vi erbjuder dig en flexibel och dynamisk roll, med ett ungt och glatt gäng, i ett växande företag. Här har du möjlighet att påverka, inte bara din egen men också företagets framtid! Eftersom våra medarbetare är vår största tillgång, finns det vid goda prestationer mycket goda möjligheter till utveckling både personligen och i företaget. Du kommer också märka att vi är kunskapstörstiga och inte vill stå still. Därmed främjar vi utbildning och kontinuerlig kompetensutveckling! Vi litar på dig och erbjuder stor frihet under eget ansvar, med mycket flexibla arbetstider. Vi präglas av en företagskultur med högt till tak, hög ambitionsnivå, korta beslutsvägar och en trevlig arbetsmiljö. Du kommer att jobba med kompetenta och drivna arbetskollegor som peppar varandra att prestera i team – vi ska ha kul på vägen, tillsammans! Förutom spontana träffar utanför jobbet och kontinuerliga events, åker vi årligen på en resa, då vi uppnått våra mål.

Personliga egenskaper

Som person är du driven och självgående i ditt arbete, du har ett gott affärssinne och kan enkelt ställa om och prioritera i en snabbrörlig miljö. För att trivas i rollen är du kommunikativ och tycker om att bemöta olika typer av människor. Du trivs med att förhandling ingår i din vardag. Vi tror att du känner dig trygg i din roll idag, men söker en miljö där du kan påverka och jobba nära ledning med korta beslutsvägar.

Tillträde och ansökan

Heltid, tillsvidare med önskvärd start i augusti/september 2018. Skicka in din ansökan snarast, gärna med foto. Urval sker löpande. Har du några frågor gällande vår rekryteringsprocess eller om tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig. Vi ser fram emot din ansökan! Sökord: Konsultchef, Konsultansvarig, Consultant manager, Rekryterare, rekrytering, rekryteringskonsult, HR, IT-rekrytering, IT-branschen, recruiter, recruitment, Offentlig upphandling

Kvalifikationer

  • Du har erfarenhet av att arbeta med rekrytering och konsulthantering inom tjänstemannasektorn, alternativt koordinerande roll inom konsultbranschen eller liknande.
  • Du har en eftergymnasial utbildning. Är den inom personal, IT, ekonomi eller annat relevant område är detta meriterande.
  • Du talar och skriver svenska obehindrat då det krävs för tjänsten.
  • Du är en mycket god administratör och har goda kunskaper i Office-paketet.
  • Du har ett intresse för sälj och affärer.
  • Det är starkt meriterande om du har erfarenhet inom offentlig upphandling/anbud.
  • Det är meriterande om du har kunskaper gällande arbetsrätt.

Omfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Tjänstgöringsort

Stockholm

Publ. datum

2018-07-06

Lön

Fast lön med möjlighet till generös rörlig del. Enligt överenskommelse.

Kontaktperson

Malin Jagerholm

08 525 24 012 malin@jobbusters.se

Kvalifikationer

  • Du har erfarenhet av att arbeta med rekrytering och konsulthantering inom tjänstemannasektorn, alternativt koordinerande roll inom konsultbranschen eller liknande.
  • Du har en eftergymnasial utbildning. Är den inom personal, IT, ekonomi eller annat relevant område är detta meriterande.
  • Du talar och skriver svenska obehindrat då det krävs för tjänsten.
  • Du är en mycket god administratör och har goda kunskaper i Office-paketet.
  • Du har ett intresse för sälj och affärer.
  • Det är starkt meriterande om du har erfarenhet inom offentlig upphandling/anbud.
  • Det är meriterande om du har kunskaper gällande arbetsrätt.