BUSINESS DEVELOPMENT DIRECTOR TILL BRANSCHLEDANDE BOLAG

Arbetsuppgifter

Som Business Development Director hos vår kund kommer du att planera och driva vår kunds affärsutvecklingsstrategi för att behålla och växa verksamheten hos befintliga kunder i linje med den globala affärsstrategin för nordiska kunder. Du kommer att arbeta både inom den privata och offentliga sektorn med välkända bolag och myndigheter, i nära samarbete med kundtjänstteam och ledning. Du kommer vara en del av ett EMEA affärsutvecklingsteam för regionen Norden och arbeta både inom den privata och offentliga sektorn i nära samarbete med Team-leads och nordiska ledningen. Du kommer att generera nya affärsleads, hantera säljprocessen i nära samarbete med Team-leads för Client Services samt andra funktioner och med den nordiska ledningen för att bygga de bästa praxis-tjänsterna från de integrerade plattformarna med lösningar för kompetensförsörjning riktad till våra kunder i Norden, de flesta i Sverige. I rollen ingår även att hålla sig à jour med den ständigt föränderliga arenan med lösningar för arbetskraftshantering, se över trender och utvecklingar av bästa praxis, samtidigt som du aktivt påverkar utvecklingen av kundens tjänsteportfölj i linje med marknadens förväntningar.

Företagsuppgifter

Vår kund är ett internationellt företag som huvudsakligen arbetar med konsultförmedling till sina slutkunder. De arbetar med några av landets största bolag för att förenkla konsultinköpsprocessen. Vår kund arbetar för att hitta de bästa kompetenser som marknaden har att erbjuda! Vår kund erbjuder ett stort och härligt gäng med varierande erfarenheter som lär av varandra. De är duktiga på att fira framgångar, har en bra sammanhållning och högt i tak. Söker du en arbetsplats mitt i Stockholm city där tillit, respekt och där glada skratt värderas högt – då har du hittat rätt!

Om oss

JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.

Personliga egenskaper

För att trivas i den här rollen ser vi att du som person är relationsorienterad och trivs i rollen att skapa och bibehålla goda kundrelationer. Du kan upprätthålla ett starkt kund-, entreprenörs- och resultatfokus samt har förmåga att tänka strategiskt, syntetisera affärsdata och utveckla innovativa lösningar. Du trivs med och har utmärkt muntlig och skriftlig försäljnings- och presentationsförmåga. Du är proaktiv i ditt arbete med en optimistisk attityd och förmåga att arbeta framgångsrikt i högt tempo och i en snabbt föränderlig affärsmiljö.

Tillträde och ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vår kund med JobBusters. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Lina Isberg. Detta är en heltidstjänst med kontorstider där kundresor då och då kan förekomma. Du blir anställd direkt hos vår kund med provanställning om sex månader som sedan övergår i en tillsvidareanställning. Vår kund sitter i trevliga lokaler på Regeringsgatan men erbjuder en flexibel arbetsplats med stor möjlighet att arbeta hemifrån. Skicka in din ansökan (gärna i Word-format) snarast, då intervjuer sker löpande. Ansökningar mottagna omgående kommer hanteras i ett första urval. Välkommen med din ansökan!

Kvalifikationer

  • Minst kandidatexamen inom relevant område.
  • Du har 10+ års erfarenhet av roll som ansvarig med affärserfarenhet eller motsvarande erfarenhet och med framgång i affärsutveckling och/eller upphandling.
  • Du har utmärkt problemlösning och stark konsultativ säljförmåga med utmärkt kommersiell medvetenhet och förhandlingsförmåga.
  • Du har utmärkt muntlig och skriftlig försäljnings- och presentationsförmåga.
  • Du behärskar både svenska och engelska flytande, i både tal och skrift.
  • Du har förståelse för extern arbetskraft (konsult) och/eller rekryteringsbranschen och/eller inom MSP/VMS-lösningar i och/eller andra personalledningsrelaterade lösningar, kombinerat med en påvisad kunskap/kapacitet inom områdena lösningsdesign och affärsutveckling.

Omfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Tjänstgöringsort

Stockholm

Publ. datum

2021-11-29

Lön

Enligt överenskommelse med provisionssystem

Kontaktperson

Lina Isberg

+46 73 320 49 80 lina.isberg@jobbusters.se

Kvalifikationer

  • Minst kandidatexamen inom relevant område.
  • Du har 10+ års erfarenhet av roll som ansvarig med affärserfarenhet eller motsvarande erfarenhet och med framgång i affärsutveckling och/eller upphandling.
  • Du har utmärkt problemlösning och stark konsultativ säljförmåga med utmärkt kommersiell medvetenhet och förhandlingsförmåga.
  • Du har utmärkt muntlig och skriftlig försäljnings- och presentationsförmåga.
  • Du behärskar både svenska och engelska flytande, i både tal och skrift.
  • Du har förståelse för extern arbetskraft (konsult) och/eller rekryteringsbranschen och/eller inom MSP/VMS-lösningar i och/eller andra personalledningsrelaterade lösningar, kombinerat med en påvisad kunskap/kapacitet inom områdena lösningsdesign och affärsutveckling.
Ansök tjänsten