KOORDINATOR INOM ADMINISTRATION OCH EKONOMI!

Arbetsuppgifter

Är du redo för en varierande och koordinerande roll inom ekonomi och administration? Vår kund är verksamma inom konsultförmedling och söker nu en vass Koordinator/Administratör. Du kommer att ansvara för att matcha kundfakturor mot leverantörsfakturor, stämma av tidrapporter, administration av konsult- och kundavtal, samt vara administrativt stöd vid t.ex. upphandlingar och framtagning av underlag för statistik. Företaget befinner sig i en expansiv fas och behöver en administrativ funktion med stort engagemang och driv att utveckla effektiva och högkvalitativa rutiner. Rollen är således en ny funktion på företaget med stort utrymme att påverka dess innehåll.

Företagsuppgifter

Vår kund sticker ut hakan och säger att dem kan det här med att hantera konsulter. Grundarna bakom företaget har operativt och strategiskt arbetat framgångsrikt med hantering av konsulter och konsultförmedling i många år, som beställare såväl som leverantör. Gemensamt har de bakgrund och utbildning inom IT, kommunikation, ledarskap, företagsledning, HR och sociala relationer. De kan sätta sig in i problemställningar, för att tillsammans med kunden lösa behov och utmaningar. Företaget har vana av stora enterprisekunder såväl som mindre entrepenörsdrivna bolag. Det gedigna nätverket består av hundratals bolag och tusentals konsulter inom alla IT-områden, från helpdesktekniker, testare och kravare till seniora utvecklare och projektledare. Eftersom de inte anställer några egna konsulter är goda relationer med leverantörer helt avgörande för leveransen. Långsiktighet i relationer är en av deras styrkor, liksom hög servicekänsla och kvalitetssäkring i alla led. Kontoret finns i centrala Stockholm i närheten av Rådmansgatans T-bana. Du välkomnas till ett team som karaktäriseras av en familjär stämning med högt i tak, där det finns en tydlig entreprenörsanda.

Personliga egenskaper

Vi söker en nyfiken och kreativ Koordinator med fallenhet för struktur och kvalitet. Vi tror att du är i början av din karriär, med några års arbetslivserfarenhet inom området och söker en arbetsplats där du tillsammans med företaget formar din roll. Du trivs med fördel att arbeta såväl högt som lågt och tar dig gärna an nya projekt och arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta såväl självständigt som i ett nära samarbete med kollegor och trivs på en social arbetsplats med fokus på teamwork och gemensamma resultat.

Tillträde och ansökan

Heltid. Tillsvidare med start omgående eller enligt överenskommelse. Du blir direktrekryterad av vår kund. Skicka in din ansökan snarast, då intervjuer sker löpande. Sökord: Administration, ekonomi, koordinator, service, HR, ekonomiassistent, personal, reskontra.

Kvalifikationer

  • Du har erfarenhet av administration och/eller ekonomi. Har du dessutom branscherfarenhet från exempelvis konsultbolag eller bemanningsföretag är det mycket meriterande.
  • Du har ett intresse av att arbeta på ett mindre, expansivt bolag med goda utvecklingsmöjligheter.
  • Du har goda kunskaper i MS Office och har lätt för att lära dig nya system.
  • Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.

Omfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Tjänstgöringsort

Stockholm

Publ. datum

2019-02-04

Lön

Lön enligt överenskommelse.

Kontaktperson

Malin Jagerholm

08 525 24 012 malin@jobbusters.se

Kvalifikationer

  • Du har erfarenhet av administration och/eller ekonomi. Har du dessutom branscherfarenhet från exempelvis konsultbolag eller bemanningsföretag är det mycket meriterande.
  • Du har ett intresse av att arbeta på ett mindre, expansivt bolag med goda utvecklingsmöjligheter.
  • Du har goda kunskaper i MS Office och har lätt för att lära dig nya system.
  • Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.