TEKNIKER/IT-TEKNIKER/IT-SUPPORT SÖKES TILL EXPANSIVT BOLAG INOM IT/TELEFONI

Arbetsuppgifter

Har du ett genuint intresse för IT och söker en roll där du får arbeta i en kundnära relation med såväl implementationsprocesser som löpande support och förvaltning? Vår kund söker dig som är i början av din karriär inom IT och vill utvecklas i en spännande och varierande roll. Som IT-tekniker arbetar du med teknisk leverans och implementation till kunder både onsite och remote. Ditt arbete sker i ett nära samarbete med både säljare och projektledare, du är delaktig i hela processen från framtagning av lösningsförslag till löpande support efter implementerad lösning. För att lyckas i rollen som IT-tekniker tror vi att du är en person som gillar kundkontakt och problemlösning. Du har god förmåga att sätta dig in i olika situationer och har en lösningsorienterad inställning mot såväl kollegor som kund.

Företagsuppgifter

Företaget är verksam inom IT och telefoni och erbjuder skräddarsydda helhetslösningar anpassade efter kundens behov. Företaget är leverantör till såväl offentlig som privat sektor och levererar såväl nyuppsättning och integration som support och förvaltning av implementerade system. Företaget är idag verksam på flera orter i Sverige och består av bland annat säljare, projektledare och IT-tekniker.

Vad kunden erbjuder

Du välkomnas till ett ungt och expansivt bolag med engagerade kollegor. Du spelar en central roll i både projekt och utveckling med möjlighet att växa i din roll som IT-tekniker. Som anställd får du ett generöst friskvårdsbidrag med möjlighet att träna på arbetstid. Dina kollegor är ett aktivt gäng som gärna arrangerar gemensamma friskvårdsaktiviteter. Vid varje kvartal firas resultat med gemensam middag/AW och givetvis planeras årlig sommarfest och kick off.

Om oss

JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.

Personliga egenskaper

Vi tror att du är en glad och utåtriktad person som trivs i en roll med många kontaktytor. Du har förmodligen 1 års erfarenhet inom kundtjänst/support, gärna med teknisk inriktning. I din roll som IT-tekniker kommer du hantera flera ärenden samtidigt och du behöver därför vara bra på att prioritera och upprätthålla god struktur trots det höga arbetstempot. Vidare tror vi att du, precis som kundföretaget, tycker om en fartfylld arbetsplats med högt i tak och bra samarbeten.

Tillträde och ansökan

Heltid med start enligt överenskommelse. Du blir direktrekryterad av vår kund. Skicka in din ansökan i Word-format, ansökningar behandlas i början på augusti. Sökord: IT, IT-support, IT-tekniker, supporttekniker, telefoni, telefonilösning, 1st line, 2nd line, 3rd line, implementering, implementation, leverans, överlämning, projekt, närverk, brandväggar, mac, pc, windows, active directory, exchange, O365, Office 365, MS Office, applikationer, ITIL, körkort

Kvalifikationer

  • Gymnasial utbildning, gärna inom IT/teknik
  • Goda kunskaper i att supportera MAC & PC (Windows 7,8,10)
  • Goda kunskaper avseende applikationer i MS Office 2010/13/16
  • Grundläggande kunskaper i brandväggar/VPN/Windows server/Hyper-V/ TCP/IP, WAN/LAN
  • Erfarenhet av administration i Active Directory, Exchange, Skype och tjänster i Office 365
  • Kunskaper om hårdvara och kringutrustning
  • Erfarenhet av ärendehanteringssystem
  • Kännedom/erfarenhet av telefoni är meriterande
  • Kännedom om ITIL är meriterande
  • B-körkort är ett krav

Omfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Tjänstgöringsort

Stockholm

Publ. datum

2018-07-11

Lön

Fast, enligt överenskommelse

Kontaktperson

Amanda Johansson

08-525 240 24 amanda.johansson@jobbusters.se

Kvalifikationer

  • Gymnasial utbildning, gärna inom IT/teknik
  • Goda kunskaper i att supportera MAC & PC (Windows 7,8,10)
  • Goda kunskaper avseende applikationer i MS Office 2010/13/16
  • Grundläggande kunskaper i brandväggar/VPN/Windows server/Hyper-V/ TCP/IP, WAN/LAN
  • Erfarenhet av administration i Active Directory, Exchange, Skype och tjänster i Office 365
  • Kunskaper om hårdvara och kringutrustning
  • Erfarenhet av ärendehanteringssystem
  • Kännedom/erfarenhet av telefoni är meriterande
  • Kännedom om ITIL är meriterande
  • B-körkort är ett krav