SUPPORTTEKNIKER TILL MODERNT TILLVÄXTBOLAG

Arbetsuppgifter

Nu söker vi för kunds räkning efter en Supporttekniker som har tidigare erfarenhet av liknande tjänst och som vill komma in och komplettera deras befintliga team. Som Supporttekniker sitter du som first line support och du kommer tillsammans med ditt team ha ansvar för alla ärenden inom telefoni och telefonisystem. Tjänsten kan delas in i två områden där du både kommer arbeta med felsökning för att säkerställa kundens problem, samt funktionssupport för att vidare lösa kunders olika problem. Du kommer endast arbeta mot företagskunder och arbetet sker i ett team på 18 personer. Du kommer arbeta med support inom IP-telefoni och det är starkt meriterande om du har erfarenhet inom IP baserade växeltjänster eller contact center lösningar.

Företagsuppgifter

Vår kund är i en spännande tillväxtfas där de nyligen genomgått en stor sammanslagning och där de arbetar efter affärsidén att möjliggöra digitaliseringen genom att äga, utveckla och erbjuda den bästa infrastrukturen och närliggande tjänster för det digitala hållbara samhället. Deras långsiktiga mål är att fortsätta ha det bästa öppna nätet samt att bli nummer 1 på företagsmarknaden, och nu finns det en möjlighet för dig att vara med på denna spännande tillväxtresa.

Vad kunden erbjuder

Som Supporttekniker hos vår kund arbetar du i ett värderingsstyrt bolag med sann entreprenörsanda. Du anställs i en explosiv tid där du får vara med i resan av ett väletablerat bolag med planen om en stadig tillväxtkurva framöver. För rätt person finns otroliga utvecklingsmöjligheter i både rollen såväl som inom företaget. Du sitter i nyrenoverade kontorslokaler mitt i centrala Stockholm med närhet till lunchrestauranger, caféer och gym.

Personliga egenskaper

Till rollen som Supporttekniker söker vi dig som har ett intresse för teknik och en stark känsla för service. Vi tror att du har tidigare erfarenhet som Supporttekniker eller att du besitter kunskap inom det aktuella området. Vidare tror vi att du är engagerad, öppen och har ett intresse för problemlösningar. Rollen har stor fokus på service och för att trivas krävs det att du har lätt för kommunikation och gillar att ta initiativ till att starta en konversation.

Tillträde och ansökan

Heltid. Tillsvidare med start OMGÅENDE eller enligt överenskommelse. Du blir direktrekryterad av vår kund. Skicka in din ansökan i Word-format snarast, då intervjuer sker löpande. Sökord: IP-telefon, Telefoni, Supporttekniker, Helpdesk, Nätverkstekniker, Teknik, IT, Network, Support, Service, Kundsupport

Kvalifikationer

  • Minst 1 års arbetslivserfarenhet som Supporttekniker
  • God kommunikationsförmåga inom både Svenska och Engelska
  • Relevant utbildning inom teknik
  • Meriterande med kunskap inom nätverkssupport
  • Meriterande med tidigare arbetslivserfarenhet hos telefonoperatör
  • Meriterande med erfarenhet inom IP baserade växeltjänster eller Contact center lösning

Omfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Tjänstgöringsort

Stockholm

Publ. datum

2018-11-05

Lön

Lön, enligt överenskommelse.

Kontaktperson

Tora Matsson

072 396 69 00 Tora@jobbusters.se

Kvalifikationer

  • Minst 1 års arbetslivserfarenhet som Supporttekniker
  • God kommunikationsförmåga inom både Svenska och Engelska
  • Relevant utbildning inom teknik
  • Meriterande med kunskap inom nätverkssupport
  • Meriterande med tidigare arbetslivserfarenhet hos telefonoperatör
  • Meriterande med erfarenhet inom IP baserade växeltjänster eller Contact center lösning