SUPPORTTEKNIKER INOM NÄTVERK TILL VÄXANDE FÖRETAG

Arbetsuppgifter

I samarbete med vår kund som är verksam inom fibernät söker vi nu efter dig som är en serviceinriktad och initiativtagande person som vill vara en del av deras Supportteam. Rollen innebär att du kommer sitta som First line-support och du kommer tillsammans med ditt team ha ansvar för alla ärenden gällande nätverk. Du kommer arbeta mot företagskunder och arbetet sker i ett team på 18 personer. Tjänsten kan delas in i två områden där du både kommer arbeta med felsökningar för att säkerställa kundens problem, samt funktionssupport för att vidare leverera lösningar. För att kunna trivas i rollen ser vi gärna att du sen tidigare har en teknisk förståelse samt att du antingen studerat eller arbetat inom aktuellt område. Vår kund lägger stor fokus på dig som person och letar efter en teamspelare som kan växa inom företaget och som vill bli en viktig del av teamet. Därför finns det stora möjligheter att lära sig och utvecklas under tidens gång och den viktigaste prioriteringen är att du har ett genuint engagemang och intresse inom det aktuella området.

Företagsuppgifter

Vår kund är i en spännande tillväxtfas där de nyligen genomgått en stor sammanslagning och där de arbetar efter affärsidén att möjliggöra digitaliseringen genom att äga, utveckla och erbjuda den bästa infrastrukturen och närliggande tjänster för det digitala hållbara samhället. Deras långsiktiga mål är att fortsätta ha det bästa öppna nätet samt att bli nummer 1 på företagsmarknaden, och nu finns det en möjlighet för dig att vara med på denna spännande tillväxtresa.

Vad kunden erbjuder

Som Supporttekniker inom nätverk hos vår kund arbetar du i ett värderingsstyrt bolag med sann entreprenörsanda. Du anställs i en expansiv tid där du får vara med i resan av ett väletablerat bolag med planen om en stadig tillväxtkurva framöver. För rätt person finns otroliga utvecklingsmöjligheter i både rollen såväl som inom företaget.

Om oss

JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.

Personliga egenskaper

Är du en driven, social och serviceinriktad person som dessutom har ett intresse och kunskap inom datateknik, IT eller nätverk så är du som klippt och skuren för denna roll. Som Supporttekniker inom nätverk krävs det att du kan kombinera dina tekniska kunskaper med din servicekänsla och att du drivs av kundnöjdhet och problemlösning. Vi tror att du antingen har en nytagen examen inom det aktuella området alternativt att du arbetat några år och att du nu känner ett sug av att få vara med på en häftig tillväxtresa. Rollen har stor fokus på service och för att trivas krävs det att du har lätt för kommunikation och gillar att ta initiativ till att starta en konversation.

Tillträde och ansökan

Heltid. Tillsvidare med start omgående eller enligt överenskommelse. Du blir direktrekryterad av vår kund. Skicka in din ansökan i Word-format snarast, då intervjuer sker löpande. Sökord: Supporttekniker, Helpdesk, Nätverkstekniker, TCP/IP, MPLS, BGP/OSPF/ISIS, ADSL/xDSL

Kvalifikationer

  • Eftergymnasial utbildning inom IT såsom t ex nätverk, datateknik eller annan relevant inriktning
  • 1-2 års relevant arbetslivserfarenhet inom nätverkssupport
  • God kommunikationsförmåga i både tal och skrift på både Svenska och Engelska
  • Meriterande med tidigare arbetslivserfarenhet som tekniker inom operatörbranschen
  • Du bör ha kunskap inom b.la Ethernetbaserade nätverk och IP, Routingprotokoll samt olika anslutningstekniker för bredband
  • Meriterande med erfarenhet av script och programmering

Omfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Tjänstgöringsort

Stockholm

Publ. datum

2019-02-15

Lön

Lön, enligt överenskommelse.

Kontaktperson

Tora Matsson

072 396 69 00 Tora@jobbusters.se

Kvalifikationer

  • Eftergymnasial utbildning inom IT såsom t ex nätverk, datateknik eller annan relevant inriktning
  • 1-2 års relevant arbetslivserfarenhet inom nätverkssupport
  • God kommunikationsförmåga i både tal och skrift på både Svenska och Engelska
  • Meriterande med tidigare arbetslivserfarenhet som tekniker inom operatörbranschen
  • Du bör ha kunskap inom b.la Ethernetbaserade nätverk och IP, Routingprotokoll samt olika anslutningstekniker för bredband
  • Meriterande med erfarenhet av script och programmering