IT-SUPPORT INOM DETALJVARUHANDELN I STOCKHOLM

Arbetsuppgifter

Är du en prestigelös lagspelare med intresse för IT, ge god service och lösa problem? Då har vi tjänsten för dig! Vår kunds IT-support arbetar med IT-lösningar, primärt mot detaljvaruhandeln. De säljer, anpassar och supportar affärssystem, kassalösningar och betalningslösningar. Deras kunder är kända aktörer i branschen och IT-supporten är alltid öppen för att kunna hålla en bra servicenivå och ge kunder chans att driva försäljningen framåt. Hos vår kund kommer du få lösa tekniska ärenden på 1st och 2nd line-nivå. Du tar ägandeskap över kundens ärende och ansvarar för att felsöka och lösa de problem som uppstått för kunden. Du får hantera olika typer av ärenden som exempelvis ett nätverk som ligger nere eller problem med kassa eller kortterminal. Du ger support både via mail, telefon och fjärrstyrning.

Företagsuppgifter

Vår kund har en unik branschkunskap och erfarenhet både inom IT och verksamhetsstyrning, främst inom detaljhandeln. Vår kund vill göra detaljhandelsföretags vardag bekymmersfri såväl på huvudkontoren som ute i butikerna. Det sker genom att bygga system och lösningar utifrån varje unik kunds organisation och bransch, genom att agera snabbt när butiker flyttas, öppnas eller läggs ner och genom att lösa problem i den tekniska infrastrukturen innan butikspersonalen märker av felet. Du kommer arbeta i ett team tillsammans med 18 kollegor på kontoret i centrala Stockholm.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är prestigelös och trivs med att arbeta i team. Du brinner för att ge god service och lösa problem. Du är nyfiken och har ett stort intresse för IT och olika IT-lösningar. Du är bra på att lyssna och har god kommunikativ förmåga.

Tillträde och ansökan

Heltid med rullande schema. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start omgående efter överenskommelse. Du blir direktrekryterad av vår kund. Skicka in din ansökan (gärna i Word-format) snarast, då intervjuer sker löpande.

Kvalifikationer

  • Du har utbildning inom systemvetenskap eller liknande
  • Tidigare erfarenhet av teknisk support
  • Genuint intresse för IT
  • Goda kunskaper i Office-paketet
  • Flytande i engelska och svenska, tal och skrift
  • Meriterande med flytande norska och finska i tal och skrift
  • Meriterande med erfarenhet inom detaljhandeln
  • Meriterande med erfarenhet från butik
  • Meriterande med kunskaper inom Active Directory, SQL samt ERP-lösningar

Omfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Tjänstgöringsort

Stockholm

Publ. datum

2021-03-01

Lön

Enligt överenskommelse

Kontaktperson

Elin Lamby

070-838 03 96 elin.lamby@jobbusters.se

Kvalifikationer

  • Du har utbildning inom systemvetenskap eller liknande
  • Tidigare erfarenhet av teknisk support
  • Genuint intresse för IT
  • Goda kunskaper i Office-paketet
  • Flytande i engelska och svenska, tal och skrift
  • Meriterande med flytande norska och finska i tal och skrift
  • Meriterande med erfarenhet inom detaljhandeln
  • Meriterande med erfarenhet från butik
  • Meriterande med kunskaper inom Active Directory, SQL samt ERP-lösningar
Ansök tjänsten