IT-SUPPORT / 1ST LINE SUPPORT TILL VÄXANDE FÖRETAG INOM RETAIL

Arbetsuppgifter

Vi är nu på jakt efter en IT-support till en av våra kunder. Kunden är ett företag som växer och de är i behov av att utöka sin supportfunktion. Det här är en möjlighet för dig som har jobbat något eller ett par år med IT-support och som vill komma in på ett bolag med stora utvecklingsmöjligheter. Tjänsten kommer att starta som 1st line support, med målet att utvecklas mot 2nd line och även vidare inom företaget om det intresset finns. Supporten sker främst via telefon och mail, och kundservice är självklart något du värdesätter. I dagsläget är de 15 personer på IT-supporten, och du kommer bli en del i ett härligt gäng kollegor. Första månaderna kommer arbetet vara under kontorstider, men då supporten är öppen 06.00-22.00 alla dagar året runt kommer man sedan gå på rullande schema med kvälls- och helgjobb inkluderat.

Företagsuppgifter

Vår kund är verksamma inom retail och har en unik kunskap inom affärs- och butikssystem i branschen. De växer fort och har på senaste tiden allt mer blivit branschens ”go-to”-bolag vad gäller utveckling, förvaltning och support av systemen. Bolaget har ca. 40 anställda och sitter centralt i Stockholm. Tack vare deras tillväxt behöver de nu stärka upp och utöka sin IT-support.

Vad kunden erbjuder

Kunden erbjuder en arbetsplats med högt i tak, erfarna medarbetare och en hjälpsam atmosfär. De har låg personalomsättning och många konsulter som jobbat där under lång tid. Det är ett bolag att trivas i och utvecklas inom.

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen som IT-support hos vår kund har du en hög social förmåga. Du trivs med att ha eget ansvar, och har förmågan att prioritera och behålla en hög servicenivå trots stundtals högt arbetstempo. Vi tror att du är driven och hungrig på att skaffa dig nya kunskaper och ser positivt på möjligheten att komma in på ett bolag att kunna växa med.

Tillträde och ansökan

Heltid. Tillsvidare med start omgående eller enligt överenskommelse. Du blir direktrekryterad av vår kund. Skicka in din ansökan i Word-format snarast, då intervjuer sker löpande. Sökord: IT-support, helpdesk, 1st line support, IT, IT-tekniker

Kvalifikationer

  • Du har gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom relevant område
  • Du har ett eller ett par års erfarenhet av IT-support
  • Du har möjlighet att jobba kvällar och helger emellanåt
  • Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift
  • Det är meriterande med erfarenhet av att ha jobbat med telefonsupport

Omfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Tjänstgöringsort

Stockholm

Publ. datum

2018-02-08

Lön

Fast lön. Enligt överenskommelse.

Kontaktperson

Josefina Blomquist

08-525 240 21

Kvalifikationer

  • Du har gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom relevant område
  • Du har ett eller ett par års erfarenhet av IT-support
  • Du har möjlighet att jobba kvällar och helger emellanåt
  • Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift
  • Det är meriterande med erfarenhet av att ha jobbat med telefonsupport