IT-SUPPORT 1:ST-LINE / HELPDESK – START OMGÅENDE

Arbetsuppgifter

Brinner du för service och IT är det dig vi söker till vår kund i centrala Stockholm. Som It-support kommer du arbeta med att lösa ärenden för kunder via telefon och mail. Du kommer ingå i ett IT-leveransteam som arbetar med driftmiljöer och digitala molnlösningar. De ärenden som 1st line support inte kan lösa kommer du skicka vidare till 2nd line support.

Om oss

JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb. Arbetsplatsen är belagd i Norrtull i centrala Stockholm.

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen som IT-support behöver du vara kommunikativ, pedagogisk och hjälpsam. Du är en jordnära person som trivs med att arbeta flexibelt. Du lägger stort engagemang i att ge varje kontakt din bästa service. Vi ser gärna att du är nyfiken och trivs med många bollar i luften samt att arbeta i ett högt tempo.

Tillträde och ansökan

Heltid. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa under 6 månader med stor möjlighet till överrekrytering. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Skicka in din ansökan i Word-format snarast, då intervjuer sker löpande. Sökord: 1st line support, IT-service, servicedesk, teknisk support

Kvalifikationer

  • Du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en motsvarande roll
  • Du har erfarenhet av SLA, ärendehanteringssystem, Service Desk och ITIL
  • Du kan kommunicera flytande på svenska och engelska i tal och skrift
  • Det är meriterande om du har erfarenhet av MS Server, Exchange, SQL, Citrix
  • Har du erfarenhet av annat serviceyrke är det meriterande

Omfattning

Heltid

Anställningsform

Visstidsanställning

Tjänstgöringsort

Stockholm

Publ. datum

2020-02-14

Lön

Lön, enligt överenskommelse.

Kontaktperson

Malin Johansson

08-525 240 24 malin.johansson@jobbusters.se

Kvalifikationer

  • Du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en motsvarande roll
  • Du har erfarenhet av SLA, ärendehanteringssystem, Service Desk och ITIL
  • Du kan kommunicera flytande på svenska och engelska i tal och skrift
  • Det är meriterande om du har erfarenhet av MS Server, Exchange, SQL, Citrix
  • Har du erfarenhet av annat serviceyrke är det meriterande