REGISTRATORSASSISTENT

Arbetsuppgifter
Till vår statliga kund inom elförsörjning söker vi nu en Registratorsassistent! Uppdraget innebär att utföra ordinarie registraturarbete under ledning av ordinarie registratorer. Dina arbetsuppgifter kommer exempelvis bestå av posthantering, hantering av inkommande frågor och ärenden, registrering av handlingar och ärenden i diariet, aktsortering och kvalitetssäkring, insortering av akter till närarkivet samt agera stöd till handläggare inom diareföring och registrering med mera.

Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.

Kvalifikationer
– Avslutad 2- eller 3 årig gymnasieutbildning.
– Minst 3 års erfarenhet från att ha arbetat statligt eller i annan offentlig verksamhet som registrator.
– Minst 3 års erfarenhet av relevant lagstiftning, exempelvis reglerna om allmänna handlingar och hantering av dessa.
– Flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
– Diplomerad registrator eller motsvarande utbildning är meriterande men inte ett krav.
– Erfarenhet från arbete med ärendehanteringssystem/diarium är meriterande men inte ett krav.

Lön
Lön enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan
Heltid (40 h/v) och kontorstider. Vår kund önskar start 2023-03-01 och uppdraget förväntas löpa till 2024-01-31 med chans till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult och arbeta hos vår kund i Stockholm. Innan påbörjat uppdrag kommer en säkerhetsprövning krävas som beräknas ta mellan 10-12 veckor. Skicka in din ansökan (gärna i Word-format) snarast, då intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan! Sökord: registrator, registratorsassistent

Omfattning

Heltid

Anställningsform

Visstidsanställning

Tjänstgöringsort

Stockholm

Publ. datum

2023-01-13

Kontaktperson

Mikaela Carlsson
mikaela.carlsson@jobbusters.se
+46 76 511 56 11

    Kvalifikationer

  • Avslutad 2
  • eller 3 årig gymnasieutbildning.
  • Minst 3 års erfarenhet från att ha arbetat statligt eller i annan offentlig verksamhet som registrator.
  • Minst 3 års erfarenhet av relevant lagstiftning, exempelvis reglerna om allmänna handlingar och hantering av dessa.
  • Flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
  • Diplomerad registrator eller motsvarande utbildning är meriterande men inte ett krav.
  • Erfarenhet från arbete med ärendehanteringssystem/diarium är meriterande men inte ett krav.
Ansök tjänsten