SUPPORTTEKNIKER MED INRIKTNING NÄTVERK TILL MODERNT TILLVÄXTBOLAG

Arbetsuppgifter

Vi söker nu en Supporttekniker med inriktning nätverk till vår kunds helpdeskavdelning. Som Supporttekniker hos på helpdesk ansvarar du tillsammans med dina kollegor för daglig drift, support och underhåll av ett flertal företagskunders verksamhetssystem, nätaccesser och telefonisystem. Vidare arbetar du dagligen med att stödja kunder och underleverantörer med information samt att lösa problem som inkommer via telefon och email. I tjänsten ingår även kontinuerlig uppföljning och dokumentation, något som är viktigt för ett långsiktigt arbete på helpdesk. Du arbetar i ett team som bemannar kontorstider med arbetspass förlagda mellan 8-17 helgfria vardagar. Som Supporttekniker på helpdesk arbetar du väldigt nära kundens interna NOC-team som arbetar med incidenthantering av tjänsten. Som Supporttekniker stöttar du därför NOC-team med bland annat övervakning och felavhjälpning av tjänster ute hos slutkund, förberedelser, utförande samt bevakning av tekniska avbrott som berör slutkund i samband med diverse underhållsarbeten.

Företagsuppgifter

Vår kund är ett företag som utvecklar och säljer datakommunikations-, drift- och telefonitjänster i ett eget rikstäckande nät till sina kunder som har verksamhet på många platser. Företaget levererar sina tjänster med hög servicegrad och ett personligt engagemang i sina kunder. Företagets vision är att bli erkända som den bästa leverantören av dess tjänster till deras målgrupp, där tillväxten ska vara lönsam, grön och hållbar. De har idag cirka 220 medarbetare anställda på huvudkontoret i Stockholm och utöver Stockholm har de även kontor i Örebro och Göteborg.

Vad kunden erbjuder

Som Supporttekniker hos vår kund arbetar du i ett värderingsstyrt bolag med sann entreprenörsanda. Du anställs i en explosiv tid där du får vara med i resan av ett väletablerat bolag med planen om en stadig tillväxtkurva framöver. För rätt person finns otroliga utvecklingsmöjligheter i både rollen såväl som inom företaget. Du sitter i ljusa, moderna kontorslokaler mitt i centrala Stockholm med närhet till lunchrestauranger, caféer och gym.

Personliga egenskaper

Som Supporttekniker tror vi att du är engagerad, orädd och har ett naturligt driv att vilja ge bästa möjliga service till företagets kunder. Du har en mycket god förmåga att kunna kommunicera på ett professionellt sätt i både tal och skrift. Fortsatt har du som Supporttekniker även en god förmåga att vägleda kunden på ett pedagogiskt vis för att ge kunden den bästa möjliga lösningen på ett effektivt sätt. Du kan arbeta självständigt men tycker om att vara en del av ett stort team med ett gemensamt mål.

Tillträde och ansökan

Heltid. Tillsvidare med start OMGÅENDE eller enligt överenskommelse. Du blir direktrekryterad av vår kund. Skicka in din ansökan i Word-format snarast, då intervjuer sker löpande. Sökord: Supporttekniker, Helpdesk, Nätverkstekniker, Teknik, IT, Network, Support, Service, Kundsupport

Kvalifikationer

  • Du har relevant utbildning inom nätverksteknik alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet som Supporttekniker eller liknande tjänst
  • Du har kunskap av TCP/IP, internet samt de vanligaste protokollens funktion
  • Du har kunskap av anslutningsteknik för bredband (xDSL/Fiber)
  • Du har även kunskap av Ethernetbaserade nätverk (routing/switching), MPLS samt Routingprotokoll (BGP/OSPF/ISIS)
  • Det är starkt meriterande om du tidigare arbetat med service och kundkontakt

Omfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Tjänstgöringsort

Stockholm

Publ. datum

2017-12-05

Lön

Fast lön enligt överenskommelse.

Kontaktperson

Natalia Dusant

08-525 240 22 natalia@jobbusters.se

Kvalifikationer

  • Du har relevant utbildning inom nätverksteknik alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet som Supporttekniker eller liknande tjänst
  • Du har kunskap av TCP/IP, internet samt de vanligaste protokollens funktion
  • Du har kunskap av anslutningsteknik för bredband (xDSL/Fiber)
  • Du har även kunskap av Ethernetbaserade nätverk (routing/switching), MPLS samt Routingprotokoll (BGP/OSPF/ISIS)
  • Det är starkt meriterande om du tidigare arbetat med service och kundkontakt